یادداشت روز

بر آن شدم دغدغه هایم را روی کاغذ بیاورم.

یادداشت روز

بر آن شدم دغدغه هایم را روی کاغذ بیاورم.

یادداشت روز

«من المؤمنین رجال صدقواماعاهدواالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر ومابدلواتبدیلا...»
درمیان مؤمنان ،مردانی هستند که برسرعهد وپیمانی که با خدا بستند ،صادقانه ایستاده اند ، بعضی از آنها پیمان خود را به آخر رسانده ودر راه خدا شربت شهادت نو شیدند و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییرو تبدیلی در عهد وپیمان خود نداده اند...
احزاب/23...

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۷ بهمن ۹۶، ۰۱:۴۹ - پروژه هوش مصنوعی
    عالی
پیوندها
موسوی‌نژاد: نشان‌دادن خطر تکفیری‌ها اولویت ایران ‌است
سیدمرتضی موسوی‌نژاد، عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نشست خبری تشکل‌های دانشجویی با موضوع «تحلیل اوضاع منطقه و استراتژی غرب در حمایت از گروه‌های تکفیری» که در دفتر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شد، گفت: باید بین گروه‌های سلفی و تکفیری تفاوت قائل شویم زیرا این مسئله در تحلیل اوضاع منطقه بسیار مهم است.

 این فعال دانشجویی با بیان اینکه عملکرد تکفیری‌ها و اثرات سوء آن تنها به منطقه خاورمیانه محدود نمی‌شود، افزود: ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلستان در اظهارنظری در یک مرکز تحقیقاتی گفته بود که مسائل مربوط به تکفیری‌ها و تبعات آن به منطقه خاورمیانه محدود نشده و دامنه‌اش به اروپا نیز خواهد رسید.

 موسوی نژاد تصریح کرد: غرب به خوبی می‌داند که در صورت عدم کنترل فعالیت این جریان، دامنه آن به منطقه خاورمیانه محدود نشده و گریبانگیر آنها نیز خواهد شد.
عضو شورای مرکزی انجمن‌ اسلامی دانشجویان مستقل با مقایسه اوضاع لیبی و سوریه ادامه داد: در حقیقت اوضاع این دو کشور از همه نظر با هم یکسان است و تنها در سه مسئله اساسی با هم تفاوت دارند.
وی افزود: مردم سوریه بیشتر از مردم لیبی با رئیس جمهورشان همراه و همصدا هستند و از سوی دیگر نقش بارز حکومت سوریه در مسئله مقاومت علیه صهیونیست جهانی و نقش بزرگ جمهوری اسلامی ایران در اتفاقات سوریه به عنوان خط مقدم مقاومت با رژیم صهیونیستی، سه عامل تمایز اتفاقات سوریه و انقلاب لیبی است.

 موسوی نژاد با تأکید بر اینکه کار در سوریه یک حرکت تاکتیکی و گذرا است، خاطرنشان کرد: غرب هرگز نمی‌توانست حد مقاومت مردم و دولت سوریه را باور کند.
  این فعال دانشجویی تأکید کرد: در جریانات سوریه یا محور مقاومت پیروز خواهد شد یا برای همه شکست رقم خواهد خورد که انشاءالله پیروزی مقاومت رقم می خورد، زیرا اگر شکستی باشد، شکست اقتصادی و سیاسی برای تمام جهان خواهد بود.
این فعال دانشجویی گفت: محور سوریه در حال حاضر یک مساله حیثیتی است.

 موسوی نژاد با بیان اینکه کلیه دستگاه‌های دیپلماسی کشورمان باید افکار تکفیری‌ها را افشا کرده و آنها را از جریان اهل سنت به خصوص سلفی‌ها جدا کنند، تاکید کرد: نشان دادن خطر تکفیری‌ها اولویت اول جمهوری اسلامی ایران است که نیاز به کار رسانه‌ای دارد.
وی یادآور شد: اخوان المسلمین خود یک جریان سلفی است ولی از تکفیری‌ها جدا است.
موسوی نژاد با بیان اینکه راهی که غرب در حمایت از تکفیری ها رفت غیر قابل برگشت است، افزود: غرب از این جریان ضربه خواهد خورد، زیرا سرمایه گذاری که برای این جریان کرد در جهت اشتباه بود و به غرب ضربه می زند.
  این فعال دانشجویی گفت: کشورهای منطقه مانند ترکیه که از این جریان حمایت می کنند دومین ضربه از جریان های تکفیری را خواهند خورد.
  موسوی نژاد گفت: جریان تکفیری مشی ثابتی در اخلاق، رفتار و مبارزه ندارد و این چیزی است که در ترکیه، مصر، پاکستان و لبنان شاهد آن بوده ایم؛ هیچ انسان آزاده‌ای از تعارض آنها در امان نخواهد ماند و در نیتجه بازی صدام و القاعده دوباره تکرار می شود.
  موسوی نژاد ادامه داد: ‌باید دلارهای نفتی عربستان و سرمایه قطر در حمایت از این جریان خرج شود، زیرا این سرمایه در جهت غلط استفاده شده و موجب می شود که کشورهای حامی این جریان حتی در کوچکترین مسائل نتوانند علیه جریان تکویری متحد شوند؛ همان طور که در سوریه نمی توانند باهم متحد شده و فضا را از حالت مسلحانه به حالت سیاسی تبدیل کنند.
  موسوی نژاد خاطر نشان کرد: اگر این فضا در آسیای میانه فعال تر شود، کنترل آنها از دست خارج خواهد شد.
 
این فعال دانشجویی گفت: پرونده هایی وجود دارد که می گوید افراد موثر در کشتار مردم سوریه افراد جداشده از حکومت بشار اسد هستند.
  موسوی نژاد با اشاره به اینکه بارها جداشدن از حکومت اسد در سوریه را شاهد بودیم، افزود: در هیمن قضایا چندین بار عزل های تکان دهنده در دولت بشار اتفاق افتاد، بنابر این بخش عظیمی از کشتار مردم سوریه توسط کسانی بوده که بعدها به غرب پیوسته اند.
 
عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل خاطر نشان کرد: یک بار قطعه قطعه شدن منطقه را تجربه کرده‌ایم، آن هم زمانی که در ایران یک حکومت ضعیف به نام قاجار بود و هنوز جمهوری اسلامی ایران شکل نگرفته بود و یا یک حکومت عثمانی در منطقه حاکم بود، زیرا در آن دوره غرب قادر بود به منطقه آمده و تقسیم انجام دهد.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر غرب توان نظامی ندارد که وارد منطقه شود، خاطر نشان کرد: اگر امروز غرب دست به چنین کاری بزند بدون شک ضربه اقتصادی فوری خواهد خورد، بنابر این نقشه غرب برای تجزیه نمی تواند اجرایی شود.
 
این فعال دانشجویی ادامه داد: اخبار حاکی از آن است که گروه های داخل عربستان فعال شده اند و حتی امارات که یک کشور وابسته به پول است نیز حرکت هایی مردمی را تجربه می کند؛ از این رو این نقشه غرب به هیچ عنوان عملیاتی نمی شود.
 
موسوی نژاد گفت: کشورهای هوشیار منطقه که درحوزه مقاومت هستند عملکرد بهتری را بعد از شکل گیری انقلاب های مردمی رقم زدند.
  وی گفت: پیشنهاد ایران برای فلسطین برگزاری رفراندوم است که در آن از مسلمان، یهودی و سایر ادیان شرکت کنند.
 
این فعال دانشجویی با بیان این نکته که برگزاری انتخابات در لبنان و حتی اینکه چه گروه سیاسی در فلسطین حاکم کنیم مسئله ای است که همه آن را مطرح می کنند گفت: تفاوت ما با غرب این است که معتقدیم حکومت فعلی سوریه باید باقی بماند تا انتخابات بعدی توسط این دولت برگزار شود؛ هیچ نشانه ای نیست که مردم از این حکومت ناراضی باشند، اما گروه های معترض می گویند اول این حکومت باید تغییر کند و بعد انتخابات برگزار شود.
 
موسوی نژاد خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است اگر این روند اجرا شود، چنین اتفاق غلطی به کل جهان آسیب خوا هد زد و در تمام دنیا شیوع پیدا می کند.
 
وی تاکید کرد: حکومت سوریه نیز قائل به این است که همه، حتی معارضین سوری در انتخابات شرکت کنند؛ راه حل سوریه هم همین است و اگر غیر از این عمل شود ضرر آن به همه جهان سرایت خواهد کرد.
 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۱/۰۴
سید مرتضی موسوی نژاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی