یادداشت روز

بر آن شدم دغدغه هایم را روی کاغذ بیاورم.

یادداشت روز

بر آن شدم دغدغه هایم را روی کاغذ بیاورم.

یادداشت روز

«من المؤمنین رجال صدقواماعاهدواالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر ومابدلواتبدیلا...»
درمیان مؤمنان ،مردانی هستند که برسرعهد وپیمانی که با خدا بستند ،صادقانه ایستاده اند ، بعضی از آنها پیمان خود را به آخر رسانده ودر راه خدا شربت شهادت نو شیدند و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییرو تبدیلی در عهد وپیمان خود نداده اند...
احزاب/23...

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۷ بهمن ۹۶، ۰۱:۴۹ - پروژه هوش مصنوعی
    عالی
پیوندها

جبهه ی پایداری و انتخابات ریاست جمهوری

جمعه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۱:۳۸ ق.ظ

در هفته ی گذشته علامه ی مصباح یزدی پرده ی تازه ای از تاسیس جبهه ی پایداری برداشت،که اگر قبل از این موضع گیری ایشان ، قصد قلم زدن در مورد این جبهه ی سیاسی بود،بطور قطع تحلیل متفاوتی در ذهن تحلیل گران رقم می خورد.

برخی از افرادی که کاندیدا شدند من به آنها ارادت دارم و آنها نور چشم من محسوب می شوند اما برای این کار مناسب نیستند. آقایان روی فردی توافق کرده‌اند که بنده از 7سال پیش او را در نظر گرفته بودم ولی به کسی نگفته بودم. ‏بینی و بین الله شهادت می دهم که روی زمین و زیر این آسمان کسی اصلح از آقای لنکرانی نمی‌شناسم.

این صحبت ها نشان می دهد که علامه ی مصباح سال هاست که در پی تشکیل جبهه ی گقتمانی است،که این چنین امروز خود را بروز می دهد و صحیت های دیگر ایشان که در آن جلسه نمی تواند رسانه ای بشود....

اما آنچه که بروز عینی داشت، از 11روز خانه نشینی احمدی نژاد در مقابل فرمان رهبری مبنی بر ابقای وزیر اطلاعات مصلحی خود را نشان داد. .بعد از آن بود که مخالفان مکتب ایرانی مثل صادق محصولی(وزیر کشور دولت نهم و وزیر رفاه دولت دهم) کنار گداشته شدند و به همراه شخصیت هایی مانند باقری لنکرانی(وزیر بهداشت دولت نهم و کاندیدای ریاست جمهوری92)،غلامحسین الهام(سخنگوی دولت نهم و دهم)،آقا تهرانی(نماینده مردم تهران در مجالس هشتم و نهم) ،رسایی(نماینده مردم تهران در مجالس هشتم و نهم)  ، علی اصغر زارعی (نماینده مردم تهران در مجالس هشتم و نهم) ،سید محمدرضا حسینی (معاون وزیر کشور دولت نهم و معاون وزیر رفاه دولت دهم) ،قاسم روانبخش(معاون سیاسی علامه مصباح) و... این جبهه ی سیاسی تشکیل شد.

در همان اول کار هدف خود را مقابل با فتنه و انحراف اعلام کرد که البته مردانی مثل الهام،رسایی،کوچک زاده به خاطر حمایت از دولت دهم از بدنه ی جبهه ی پایداری کنار گذاشته شدند.

این گروه در انتخابات مجلس نهم با عنوان اینکه حاضر نیست با امثال قالیباف و باهنر که ساکتین فتنه هستند در لیست جبهه متحد اصولگرایان وحدت کند،لیست جداگانه ای داد و موفق شد20%مجلس را از آن خود کند.

سازو کار فعلی این جریان سیاسی اینطور است که بعد از تصویب موضوعی در شورای مرکزی،این مصوبه می رود برای بررسی در شورای فقاهتی که قبل از رحلت جانگداز آیت ا... خوشبخت(وی کسی بود که از طرف رهبری کشتی ای ایمن در فتنه ها اعلام شد.)،وی و آیت ا... مصباح در این شورای فقاهتی حضور داشتند،که بعد از آن واقعه فعلا از کسی در جانشینی آیت ا.. خوشبخت نام نبرده شده است.

این جمعیت برای انتخابات ریاست جمهوری کامران باقری لنکرانی را معرفی کرده است و همچنین لیست 70 نفره ای از وزرای پیشنهادی را آماده کرده است.همچنین این گروه کتابی را در ارائه ی برنامه ی پیشنهادی دولت یازدهم آماده کرده است، که دکتر داودی مسئول تدوین برنامه دولت یازدهم جبهه پایداریو معاون اول رئیس جمهور دردولت نهم در این مورد می گوید:

فرمایش مقام معظم رهبری است که دولت بعدی باید نقاط مثبت دولت های قبل را داشته و نقاط منفی را نداشته باشد. تحلیل مثبت و منفی را هم از هوا نمی گیریم، بلکه از خود فرمایش های مقام معظم رهبری می گیریم. باید ببینیم در فرمایش های ایشان چه چیزهایی مثبت و چه چیزهایی منفی تلقی می شوند؟ به نظر می رسد عده ای این جمله را گرفته اند، اما مثبت و منفی را از خودشان تعریف می کنند.

در طرح هدفمند کردن یارانه ها یکی از اصرارهایی که از اول داشتیم این بود که طرح تحول و هدفمندی باید آخرین مسئله باشد. اولین مسئله باید ساختارها باشند و بانک اول از همه قرار بگیرد. گفتیم اولویت بدهید و تا بانک درست نشده است، هدفمندی نکنید. این را من یک بار و دو بار نگفتم، ده ها بار گفتم. چرا؟ چون بانک یکی از ظرف هاست. شبکه اطلاعاتی ای که آقای میرکاظمی انصافاً خیلی خوب و قوی داشت انجام می داد و من تعجب می کنم که چطور میرکاظمی (Fade) شد، درحالی که او داشت کدهای کالایی و کدبندی شرکت ها را انجام می داد. ما جلسات متعددی برای سیستم اطلاعاتی داشتیم. از اداره ثبت اسناد و احوال و وزارت بازرگانی در نرم افزارهای مختلف می آمدند، از نظام بانکی می آمدند، وزارت اقتصاد و دارایی، مالیات، گمرک و... تا نظام اطلاعاتشان را به هم پیوسته کنند.

این قضیه وسط کارها شد، درحالی که ظرف را این می سازد. این ظرف را نساختیم، در ظرفی معیوب سیاست های هدفمندی یارانه ها را اجرا کردیم.

پس یکی از اساسی ترین مسائل، شبکه اطلاعاتی ظرف سازی است که بحث بسیار حساسی است و لازم باشد این بحث را باز می کنیم. مسئله بعد بحث مبارزه با مفاسد است. ما یک آئین نامه دادیم که آنهایی که از مدیرکل به بالا هستند حق ندارند شغل خصوصی داشته باشند. تصمیم گیران اقتصادی کشور نباید خودشان منفعت خصوصی داشته باشند، درحالی که همین الان در مراکز حساس تصمیم گیری کسانی را گذاشته ایم که خودشان تاجر و کارخانه دارند. چنین فردی که نمی تواند برای منافع مملکت تصمیم بگیرد. 

طالب زاده کارگردان سیمنا و تلویزیون در مورد نگاه فرهنگی باقری لنکرانی این چنین می گوید:

شخصیت آقای لنکرانی را به گونه ای می بینم که در صورتی که رئیس جمهور آینده کشور ما شود، انقلاب و کشورمان را به سوی تمدن اسلامی و آن کشور آرمانی که ما به دنبالش هستیم حرکت خواهد داد.... یکی از ویژگی هایی که در ایشان وجود دارد جوانی است، ما در بین کاندیداها افراد صالحی داریم،اما پیر هستند.... من یک شخصیت فرهنگی و سینمایی هستم و نگاه ایشان را در زمینه فرهنگ، نگاه درستی می دانم و انحرافی در نگاه ایشان در مقوله فرهنگ نمی بینم..... کسی که فول پروفسور است و بیش از صد مقاله در مجالت علمی دنیا دارد، این فرد یک شخصیت معمولی نیست، بلکه یک شخصیت برجسته و ممتاز است.... بنده کاندیدایی نمی دیدم که دلم بخواهد و علاقمند باشم برای او فیلم بسازم، اما فیلم انتخاباتی لنکرانی را قرار است بنده و آقای طالبی(کارگردان قلاده های طلا،آقای رئیس جمهور) باهم بسازیم..... من حاضرم برای تبیین گفتمان دکتر لنکرانی با حضور و سخنرانی در مجامع مختلف به او کمک کنم.

از حامیان معروف لنکرانی نیز می توان از حاج مهدی سلحشور مداح معروف کشور نام برد.

آنچه مورد تاکید برخی اعضای جبهه ی پایداری این است که قرار دادن افرادی چون سعید جلیلی،علیرضا زاکانی وحجت الاسلام ابوترابی فرد به عنوان کاندیدای انتخابات تاکتیک برخی از افراد سیاسی است که در این راه هیچ مضایقه ای از خرج بیت المال ندارند وهدفشان شکستن رای باقری لنکرانی است، تا قالیباف شهردار تهران به مقام ریاست جمهوری نائل شود.اما در ادامه ی کار حمایت عجیب علامه مصباح نکات جدیدی را در این راه نشان داد:

  بینی و بین الله شهادت می دهم که روی زمین و زیر این آسمان کسی اصلح از آقای لنکرانی نمی شناسم.من در پیشگاه الهی شهادت می دهم در بین کسانی که در یازدهمین دوره ریاست جمهوری کاندیدا شده‌اند جناب اقای دکتر لنکرانی ‏اصلح هستند و امیدوارم که این شهادت برگ زرینی درنامه 80 ساله من باشد.

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۲/۲۷
سید مرتضی موسوی نژاد

علامه مصباح

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی